Czy wystarczy Ci sił na noworoczne postanowienia?

Porady
Karnawał

U progu nowego roku każdy z nas podsumowując te minione dwanaście miesięcy, wspomina swoje dokonania oraz zrealizowane plany. Kolejny rok stanowi początek nowego rozdziału w życiu, a z jego nadejściem wiążemy pewne nadzieje i plany na przyszłość.

Wielu z nas z początkiem roku pragnie zmienić swój styl życia, dietę, zerwać z negatywnymi nawykami i przyzwyczajeniami lub podjąć aktywność fizyczną w celu udoskonalenia swojej sylwetki i poprawy stanu zdrowia. Plany i marzenia rysują się w jasnych barwach, ponieważ jest okazja zacząć od nowa lub kontynuować to, co dotychczas nie przyniosło wymiernych skutków albo czego nie udało się osiągnąć. Kiedy kolejny rok staje się faktem, często okazuje się, że rzeczywistość komplikuje ludzkie zamiary. Środek zimy, niskie temperatury i brak promieni słonecznych, przyczyniają się do dyskomfortu psychicznego i spadku nastroju. Tłumaczymy sobie, że brakuje nam dnia, a winę za spadek formy i nastroju zrzucamy na brak słońca, albo na zimowe przesilenie. Kiedy po świętach nie ma już śladu, a waga pokazuje wciąż tendencje wzrostowe, za oknem chłód, a w kalendarzu paradoksalnie czas karnawałowych szaleństw, pojawia się świetna okazja aby przerwać pasję monotonii i szarości.

Brakuje Ci słońca i zieleni? Odnajdź je w swojej diecie! Zimowy jadłospis znacznie ubożeje w wartości odżywcze kryjące się w warzywach i owocach, a w organizmie pojawia się deficyt żelaza i wspomagającej jego wchłanianie witaminy C. Wzbogać swoją dietę o niezbędne mikroelementy w tym żelazo, które pomaga zniwelować uczucie przemęczenia, senności i obniżenia nastroju. Jako składnik wielu enzymów żelazo wspiera procesy metaboliczne w tym przemiany cholesterolu. Jest także jednym z budulców czerwonych ciałek krwi odpowiadających za transport tlenu do komórek. Dlatego właśnie spadek naszej aktywności, niedotlenienie, obniżenie nastroju, czy wahania wagi związane z niewłaściwymi przemianami cholesterolu często okazują się zwyczajnym niedoborem żelaza. Znakomitym rozwiązaniem na zaspokojenie niedoborów tego pierwiastka jest połączenie łatwo przyswajalnego chelatu żelaza z witaminami B6 i C zawarte w suplemencie diety Szelazo.

Pokonanie zimowych dolegliwości będzie łatwiejsze dzięki właściwej suplementacji diety. Uzupełnienie brakujących mikroelementów pomoże rozbudzić siły do podjęcia zamierzonej aktywności fizycznej, a ta prowadzona regularnie wyzwoli w Twoim organizmie endorfiny- zwane hormonami szczęścia.

Zdobądź motywację i zadbaj o to, aby karnawał zdrowia zagościł w Twoim życiu i na talerzu. Czas zmienić zimowe menu na kompozycję pełną życia!

Nie potrzebujesz mnogości składników, żeby zakosztować lata, zdrowia i siły na swoim talerzu. Sięgaj po to co najprostsze- naturalne, a zarazem zdrowe. Pamiętaj o bogatych w żelazo zielonych liściach szpinaku, roszponki i rukoli. Zmieszaj je z czerwienią papryki i pomidorów, dorzucając trochę cebuli. Kompozycję możesz skropić bogatym w witaminę C sokiem z cytryny, wspierającym przyswajanie żelaza. Dodaj orzechy nerkowca zawierające zdrowe tłuszcze i kilka kropel oliwy dla smaku, zwiększając tym samym wchłanianie niektórych witamin. Dzięki orzechom nerkowca zmniejszysz odczucie głodu sprzyjając utracie wagi, podniesiesz też poziom serotoniny w Twojej krwi poprawiając nastrój. Powodzenia!

Powrót 30.01.2017 10:28